16 November 2012 och extrem längtan efter julen

Sitter invirad i en filt och lyssnar på julmusik för nu tycker jag att det är dags! Snart ska allt pynt upp, jag ska baka ett dussin olika sorters julgodis och förhoppningsvis är backen täckt av snö snart. Hela året går jag och längtar som en tok till julen och nu när den äntligen närmar sig känns det som att den kommer alldeles för fort. Jag är inte redo! Allt måste vara iordning i god tid innan och det är det inte. Mitt rum kan till exempel inte vara stökigt till jul men jag orkar inte städa. Och om jag inte slutar äta så mycket socker nu som jag gör så kommer det inte funka med julgodiset. Jag måste äta julgodis! Jag kommer inte komma igenom dörren framåt nyår... Enda lösningen i sånna fall är att vi bygger ut dörrkarmarna för jag kan INTE skippa julgodiset!
 
Finns så mycket att se fram emot i December. Första December plockar jag alltid upp min julgran som jag har i mitt rum. Blå, silvrig och vit och det är det absolut bästa någonsin och vakna och se den i hörnet. Bara två veckor kvar. Oj jösses, TVÅ?! Det är inte alls länge kvar, innan jag räknade precis nu trodde jag det var längre kvar... Men inte blev jag ledsen över det inte. Två julbord har jag att se fram emot med! Och eftersom julkalendrarna är längt ifrån lika bra som när jag var lite tänker jag se om min favorit, "Trolltider". Åhh den är så bra! Och något av det bästa, de små chokladkalendrarna. Kommer skaffa en sån varje jul tills jag dör, älskar dom. Och sen självaste julafton såklart...
 
December och julen gör mig så glad!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0