Mina allra första macarons!

Idag när jag kom hem från skolan så drog jag igång med bakandet direkt! Var på så himla bra humör i skolan idag bara för att jag skulle få baka när jag kom hem. 

Det är tydligen nästan så att folk ALLTID misslyckas första gången de bakar macarons. Jag bestämde mig för att lyckas. Hur svårt kan det egentligen vara? ;)

Bestämde mig för att göra allt sakta och jättenoga...först mätte jag upp allting...



           
Smaken skulle bli passionsfrukt/choklad så jag färgade allt gult.

            

           
Ogräddade                                                                         Gräddade





Jag är supernöjd med min allra första sats macarons. Skulle vilja påstå att jag lyckades faktiskt. Dom vart verkligen krispiga utanpå och mjuka inuti. Och jösses vad kul det var att baka dom! Tog visserligen 5,5 timmar att få dom färdiga... Dom sprack dock litegrann men vad gör det? Men goda blev dom ju! :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0