22 Oktober 2012

Så skönt det känns att snart få vara ledig från skolan i en vecka. Längtar! Då blir det direkt att hoppa på planet och hoppas det är lite varmare där det landar. Sen när jag kommer hem igen har jag förhoppningsvis inte speciellt mycket att göra. Inget jädra dumt "Visprojekt" där musiknissen tar sig friheten att jobba med sin låt i flera veckor och ger mig den färdiga låten 2,5 dagar innan deadline! Hur har han tänkt sig att jag ska kunna göra en någolunda bra och presentabel video på den korta tiden?! Jag har aldrig gjort film förut! Dessutom så suger jag på att tolka texter och att "läsa mellan raderna", HA! säger jag bara. Jag har absolut ingen aning om vad han vill ha sagt med sin låt. Läser man texten så handlar den om kärlek men när jag frågade honom så sa han "Den handlar inte om kärlek". NEHE! Men vad handlar den om då?! Åhh vad jobbigt. Alla andra i klassen är så duktiga också, de har massa bra ideer, klipper ihop jättebra filmer, vet hur man fixar med effekter. Jag då? Joo, jag har filmat ankor! Och den enda effekt jag kan få till är "svartvitt". Alltså svartvita ankor. Och en båt! Äsch, han får fasen vara nöjd med vad han får! Aldrig har jag påstått mig vara duktig på detta. Och om han nu hatar min video så kommer jag bara säga att den blivit bättre om jag fått låten tidigare. Den kanske inte hade det egentligen men det är iallafall vad jag tänker säga.
 
Och nu fick jag ur mig det... Nästa termin ska vi tydligen ha något nytt projekt, "Discoprojektet", då vi blir indelade i grupper. Om jag förstått rätt så ska vi göra en musikvideo, text, musik, film, koreografi jaa allt som ingår, komma på något roligt uppträdande som vi i gruppen ska framföra på scen inför hela skolan. Vi ska spöka ut oss och fjanta runt, dansa, sjunga och hålla på, det kommer nämligen vara en tävling mellan grupperna. Alla på skolan kommer rösta på vilka som var bäst och några kommer allltså vinna. Märks det att jag inte alls är sugen på detta? Visst kan det kanske bli kul om jag hamnar i en bra grupp med folk som faktiskt anstränger sig och vill åstakomma något, men oftast har jag inte den turen, inte än så länge på denna skola iallafall. Hamnar jag i en förfärlig grupp kan jag nog komma på någon trovärdig anledning till varför jag borde slippa.
 
Men jösses, ingen orkar väl läsa all denna text? Aja, måste väl fortsätta med min älskade film nu antar jag...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0