Knövlig morgon....

Sitter så fint i den lilla busskuren och väntar på att få åka buss till skolan för andra gången i mitt liv då plötsligt...BUSSEN ÅKER FÖRBI!!!! 2 hela minuter innan den ska komma egentligen! Det var ju inte jag beredd på. Det enda jag kunde göra var att slänga hatiska blickar efter bussen. Morr... Den enda buss som går på mornarna också. Himla tur iallafall att jag har en snäll pappa som kommer och hämtar mig och kör mig till skolan. Men imorn tänker jag vara vid busstoppet i god tid och både hoppa och vinka varenda gång jag ser något komma rullande på vägen. Tänker inte missa bussen igen!!!
 
Kom till skolan sen och för att komma in i huset jag ska in i måste man dra ett kort. Jag har ett kort men den dumma dörren är trasig! Går inte att öppna från något håll. Men en snäll städerska visade mig till en dörr på baksidan och där kom jag in. Nu undrar jag ifall resten av klassen kommer kunna komma in och om det blir någon lektion? Kanske får sitta här själv... Fast å andra sidan gör det mig inget ifall det inte blir någon lektion haha. Men nu kom jag och tänka på, tänk ifall jag inte kommer ut sen?!?! Tänk fall jag är fast här inne?! Jag kommer dö för det finns ingen mat här...
 
Den åhh så härliga utsikten från busshållsplatsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0