Det bästa med hösten...

Hösten är min favoritårstid! Och det känns så bra att det är så nära nu. Även fast vi inte haft någon riktig sommar i år så vill den tydligen dröja sig kvar lite till. Låg ute och solade idag. Men snart är hösten här till fullo och jag längtar!
 
Naturen och färgerna
Vissa tycker våren är den vackraste ärstiden för det är då allt kommer till liv och naturen vaknar upp efter vinterdvalan men jag tycker det är hösten som är vackrast. Alla fina färger på träden, speciellt rönnträden blir extra fina. Sen gillar jag verkligen att nätterna blir mörka. När det är kolsvart när man vaknar och lika svart då man lägger sig. Blir också så mycket mysigare när det är mörkt, tända ljus + film + filt!
  

     



Höstmodet
Jag gillar att shoppa, kläder. Allra roligast är det på hösten! Det kommer alltid så många nyheter och man kan aldrig få för många vantar, halsdukar och skor. Aldrig! Har skaffat lite nytt inför hösten, har även en del (ganska mycket) kvar sen förra hösten.
 
     
Jackan köpte jag för en vecka sen på VILA. Bilden gör inte rättvisa åt färgen, alls, men det är just den fina gröna färg jag letat så länge efter så jag är nöjd.
 
  
Dessa köpte jag i sommras i London och så fort jag såg dom bestämde jag att jag skulle ha dom! När jag plockat ner skon från hyllan, hittat rätt storlek och allt så vill jag ju ha den andra. Gick och frågade närmsta gubbe om han kunde hämta den andra? Inte visste väl jag att både höger- och vänsterskorna redan stog framme i butiken!!! Kände mig jättedum då jag såg gubben gå bort till hyllan där jag hittade skon och hämta mig den andra skon åt mig. Inte speciellt trevlig var gubben då han gav mig skorna. Så där stod jag, med två vänsterskor (!) (jaa, även fast jag gav honon skon jag provat när jag bad honom hämta den andra skon så kom han tillbaka med tvä vänsterskor). Då fick jag ju själv gå bort till hyllan och hämta rätt sko samtidigt som jag gömde mig för den sura gubben haha. Iallafall....jag gillr skorna!
 
     
     
Outfitbilder från i höstas och jag har ingen aning om varför jag tar lutande bilder...
 
Min och Mammas shoppingresa
Varje år vecka 44 åker jag och mamma någonstans för att shoppa och se staden vi är i. Älskar den veckan. Vi började med det när jag gick i högstadiet, vi började då med Stockholm och Göteborg. Efter det har vi åkt utomlands. En gång i London, en gång i London + att vi åkte över till Paris en dag och förra året flög vi ner till Sevilla i Spanien.
  

     


Bilder från Sevilla! Gissa om jag gillade det stället! Helt fantastiskt mysiga gränder, fina byggnader, bra hotell mitt i stan, en flod mitt i staden, bra shopping och palmer överallt!
 
Ser fram emot årets resa så mycket!
 
Finns massa annat jag älskar med hösten med det jag räknat upp är mina topp 3! Väntan på årets första snö till exempel. Hoppas så att snön kommer tidigt i år och att den ligger kvar hela vintern, vill inte ha regn på julafton som förra året. Varje år håller jag tummarna för att få snö på min födelsedag men det har jag inte fått på flera år kännsdet som, men i år kanske? Lite dumt kanske att dagen efter min födelsedag ska "slaska" så vi får en vit jul men då får helt enkelt temperaturen stiga efter jag somnat för jag vill ha en snöig födelsedag!
 
 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0